Як намалювати небо покроково олівцем та гуашшю: докладний майстер-клас від художника з порадами, шаблонами, картинками

Як намалювати небо кроками

Написати картину із зображенням хмарного неба можна не маючи навичок досвідченого художника. Поради, як намалювати таке небо олівцем, допоможуть навчитися малювати його майстерно.

Для творчості запасаємося: сірого відтінку папером, спеціальним гумкою – клапком, олівцями пастельних відтінків (білим, кремовим, блакитним та синім, світло-жовтим, сірим у відтінках), додатково олівець ультромаліновий.

Рекомендується працювати з олійними пастельними олівцями. Ними робляться начерки, вони ідеально розтушовуються та лінії переходу будуть плавними.

Рада: Хмарне небо буде написано природно, якщо вловити від куди пробиваються промені сонця.













Майстер-клас для початківців — проходження кількох етапів у роботі:

  1. Пастельним олівцем у середині картини робиться малюнок хмари.
  2. Потрібно знати правила написання небесного склепіння.
  3. Синім олівцем із загостреною гранню обводяться контури хмари.
  4. Щоб не змащувалася пастель на аркуші паперу, небозведення по всій площі малюнка не розмальовується.
  5. Коли ретушується небосхил, контури хмари не зачіпаються. Вони ще раз обводяться олівцем, щоб зробити малюнок об’ємним.
  6. Проста техніка малювання хмари в обсязі починається згори.Використовується біла пастель. Напрямок затемнення відтінками залежить від напрямку освітлення.
  7. Освітлена світлом ділянка, оформляється білим кольором, у тіні – світло-сірим тоном, проміжний простір – блакитним.
  8. Ультрамариновий колір – це відповідь як просто намалювати темну ділянку хмари.

Рада: Розтушовується хмара по вертикалі. Рука опускається зверху донизу.

Так само поетапно олівцями різних відтінків відтіняється небо: нижня частина – жовто-рожевим кольором, і двома відтінками (крем і молоко) — сам низ. Після цих кроків картинка небосхилу починає крок за кроком промальовуватися.

Щоб малюнку не проступив «брудний» тон, при розтушовуванні різні відтінки неба не змішуються. Низ картини зображується у синьому. Роботу завершено. Для акценту знадобиться кремовий відтінок. Наносити він вже коли синя пастель розтушована.

Небо намалювати буде нескладно, якщо із зображенням об’єктів на картині працювати поетапно.

Відповідь на питання як красиво намалювати небесне склепіння дають прості правила:

  • Білого без відтінків у природі немає.
  • Від погоди, від кількості хмар залежить, з чим поєднується білий.
  • Наприклад, це може бути пурпурний або жовтий, фіолетовий або блакитний.
  • Доданий у невеликій дозі помаранчевий надає білому теплоти.








Білила цинкові використовуються при змішуванні відтінків. Оскільки вони мають прозорість. Це дає змогу отримати потрібний відтінок. Титанові ж поглинають інші відтінки.

Не можна забувати, що в природі непомітного перетину як у хмар важко знайти. Дуже важливо дотримуватися пропорційності м’яких і чітких країв. Це допомагає відобразити ступінь щільності хмар та їх обсяг.

Через щільні хмари небо не просвічується. Зобразити таку картинку можна, якщо змішуються кольори хмари та неба.


Обов’язково пом’якшуються краї хмар

Різні відтінки сірого потрібні для підкреслення яскравих частин малюнку. Так ще яскравіше заграє помаранчевий, якщо поряд помістити сірий.Причому в даному прикладі сірий – це не відтінок після з’єднання чорного з білим у чистому вигляді, і не придбаний готовий варіант у лавці.

  • Для картини потрібен сірий після змішування небесного кольору та відтінків хмари та інших намальованих об’єктів.
  • Ближче до лінії горизонту змінюється колір небосхилу. Перехід створюється технікою нанесення напівпрозорих фарб поверх основного кольору.
  • Враховується реакція на повітряну атмосферу. Вона змінює сприйняття небесних відтінків та фарб землі. Ця реакція посилюється, якщо у прогресії збільшується відстань між нами та предметами малюнка.

Об’єкти в житті та на аркуші паперу вдалині виглядають бляклими і світлими (відтінки холодні), а чим ближче об’єкт, тим соковитішими кольори (тепліше). Менш помітними та згладженими стають контрасти ближче до лінії горизонту.